Lista kontaktowa ułatwia przypisywanie zadań i współdzielenie arkuszy Smartsheet z użytkownikami, klientami i dostawcami. Istnieją dwa typy kontaktów; konta użytkowników, które są zarządzane przez administratora oraz osobista lista kontaktów (My Smartsheet Contacts). Kontakty mogą być również zaimportowane z innych usług, takich jak Gmail, Hotmail, Yahoo Mail, Outlook.
Zarządzanie kontaktami na własnej liście.
Zarządzanie własnymi kontaktami odbywa się z poziomu konta Smartsheet (ikonka profilu w górnej prawej części interfejsu programu). Kontakty wykorzystasz do łatwego komunikowania się, wysyłania wiadomości email, przypisywania zadań, współdzielenia arkuszy z innymi użytkownikami Smartsheet, dostawcami, klientami itp.
Kto zobaczy Twoje kontakty?
Twoja osobista lista kontaktów jest widoczna jedynie dla CIebie, jednakże w momencie, gdy przypiszesz zadanie albo udostępnisz arkusz, adres email Twojego kontaktu stanie się widoczny również dla innych osób posiadających dostęp do współdzielonego zasobu.
Formatowanie pliku CSV importu kontaktów.
Masz nieograniczony limit na dodawanie kontaktów, lecz importowany jednorazowo plik nie może przekroczyć 1000 rekordów (wierszy) danych. Migracja kontaktów z programów Outlook, Hotmail itp. Odbywa się za pomocą pliku CSV, tak więc wpierw musisz te dane wyeksportować z wymienionych usług. Budowa takiego pliku jest bardzo prosta, ponieważ w nagłówkach muszą znaleźć się jedynie nazwy: first name, last name, email address.
O tym warto wiedzieć: