Podstawowym zadaniem grup w Smartsheet jest łatwe zarządzanie dostępem do arkuszy i obszarów roboczych. Dodanie pracownika do grupy jest prostą czynnością, tak samo jak jego usunięcie w przypadku rozwiązania współpracy. Administrator grupy może również szybko współdzielić jakiekolwiek informacje z całą grupą (w przypadku planu biznesowego). Po utworzeniu takiej grupy każdy jej użytkownik będzie mógł wysyłać informacje do pozostałych członków.
Wymagania do stworzenia grupy w Smartsheet. Aby uzyskać uprawnienia administratora grupy musisz być użytkownikiem licencjonowanym. W wersji Enterprise administrator systemu może ograniczać uprawnienia użytkowników do bycia członkami grup.
Tworzenie grupy Smartsheet. Grupę utworzysz w menu zarządzania swoim kontem. Formularz, który się otworzy zawiera wszystkie dostępne grupy. Możesz z tego miejsca dodać kolejną wraz z określeniem jej nazwy. Następnie możesz do utworzonej grupy dodawać kontakty. Możesz dodać dowolną liczbę kontaktów i nie muszą to być istniejący użytkownicy Smartsheet.